Spis treści:
1. Najważniejsze daty
2. Historia Stada Nocy
3. Fabuła świata
2. Historia Stada Nocy
3. Fabuła świata
Najważniejsze daty
Data nieznana - Założenie MR przez Glolę.
13 grudnia 2007 roku - Założenie Stada Śmierci przez Wandessę.
13 kwietnia 2008 roku - SŚ powstaje z popiołów.
13 czerwca 2008 roku - SŚ liczy 50 zwierząt.
18 czerwca 2008 roku - Zmiana nazwy na Herd Of The Night.
28 października 2008 roku - Prawie wygasły ogień, znów płonie.
20 listopada 2008 roku - Koniec HOTN.
24 listopada 2008 roku - Założenie Herd Of The Fire przez Glolę.
24 stycznia 2008 roku - Revia i Venus przejmują władzę nad stadem.
4 lutego 2009 roku - Aldieb, Venus i Revia zakładają Herd Of The Dreams.
21 czerwca 2009 roku - Początek misji na ratunek Wandessie.
6 września 2009 roku - Zakończenie misji pomyślnie.
7 września 2009 roku - Powrót HOTN, Wandesssa jest Alphą.
17 grudnia 2009 roku - HOTN liczy 50 osób.
23 stycznia 2010 roku - Pierwsze realne spotkanie HOTN.
18 kwietnia 2010 roku - Usunięcie HOTN przez hakera, stado liczyło 95 osób.
14 maja 2010 roku - Blog został usunięty; Odnowienie HOTN przez Aspeney. Aldieb zostaje Alphą.
14 maja 2012 roku - Aldieb rezygnuje z władzy; Alphą zostaje Tiinkerbell.
17 października 2012 roku – Przeniesienie bloga na blogspot; opiekę nad stadem przejmuje Seth DeKairn.
11 marca 2013 roku – Alphą zostaje Error Buen.
1 lutego 2014 roku - Opiekę nad HOTN przejmuje Rada Stada.
9 maja 2016 roku - Blog został zawieszony.
20 października 2016 roku - Kolejny nowy początek; powrót stada zainicjowany przez Arjunę.
1 marca 2017 roku - Powrót stanowiska Alphy, opiekę nad stadem przejmuje Baru Saya, stado liczy 7 osób.
13 grudnia 2017 roku - 10. rocznicę założenia Stada Nocy.
22 stycznia 2018 roku - Baru Saya znika z terenów HOTN, w stadzie zapanowało bezprawie.
31 stycznia 2018 roku - Powrót Rady Stada, w skład której wchodzą Aldieb, Seth, Hiacynt i Tristan.
13 grudnia 2007 roku - Założenie Stada Śmierci przez Wandessę.
13 kwietnia 2008 roku - SŚ powstaje z popiołów.
13 czerwca 2008 roku - SŚ liczy 50 zwierząt.
18 czerwca 2008 roku - Zmiana nazwy na Herd Of The Night.
28 października 2008 roku - Prawie wygasły ogień, znów płonie.
20 listopada 2008 roku - Koniec HOTN.
24 listopada 2008 roku - Założenie Herd Of The Fire przez Glolę.
24 stycznia 2008 roku - Revia i Venus przejmują władzę nad stadem.
4 lutego 2009 roku - Aldieb, Venus i Revia zakładają Herd Of The Dreams.
21 czerwca 2009 roku - Początek misji na ratunek Wandessie.
6 września 2009 roku - Zakończenie misji pomyślnie.
7 września 2009 roku - Powrót HOTN, Wandesssa jest Alphą.
17 grudnia 2009 roku - HOTN liczy 50 osób.
23 stycznia 2010 roku - Pierwsze realne spotkanie HOTN.
18 kwietnia 2010 roku - Usunięcie HOTN przez hakera, stado liczyło 95 osób.
14 maja 2010 roku - Blog został usunięty; Odnowienie HOTN przez Aspeney. Aldieb zostaje Alphą.
14 maja 2012 roku - Aldieb rezygnuje z władzy; Alphą zostaje Tiinkerbell.
17 października 2012 roku – Przeniesienie bloga na blogspot; opiekę nad stadem przejmuje Seth DeKairn.
11 marca 2013 roku – Alphą zostaje Error Buen.
1 lutego 2014 roku - Opiekę nad HOTN przejmuje Rada Stada.
9 maja 2016 roku - Blog został zawieszony.
20 października 2016 roku - Kolejny nowy początek; powrót stada zainicjowany przez Arjunę.
1 marca 2017 roku - Powrót stanowiska Alphy, opiekę nad stadem przejmuje Baru Saya, stado liczy 7 osób.
13 grudnia 2017 roku - 10. rocznicę założenia Stada Nocy.
22 stycznia 2018 roku - Baru Saya znika z terenów HOTN, w stadzie zapanowało bezprawie.
31 stycznia 2018 roku - Powrót Rady Stada, w skład której wchodzą Aldieb, Seth, Hiacynt i Tristan.
Historia Stada Nocy
Poznaj barwne losy Stada Nocy. Dowiedz się o naszych wzlotach i upadkach, o bitwach, zmaganiach i nadziejach. O tym jak stado powstało, jak upadało, by po raz kolejny podnieść się z popiołów, żyć dalej i zadziwiać wszystkich.
Powstanie Stada Śmierci
Opowieść ta zaczyna się wśród zielonych łąk, zamieszkiwanych przez Stado Gnane Przez Wiatr. Urodziło się tam troje źrebiąt: Glola, Potas oraz Wandessa. Ostatniej z nich przeznaczonym było zostać Panią Śmierci, tak samo, jak ich babce. Rodzeństwo prowadziło beztroskie życie; choć osierocone, wychowywane było przez innych członków stada. Jednak pewnego dnia ich spokój został utracony, gdy na ich ziemie wtargnęli ze złowrogimi zamiarami ludzie, zabijając bezbronne zwierzęta. Ostatecznie każdy z wrogów padł martwy, gdy umazana krwią Wandessa, spojrzała każdemu z kolejna w oczy. Nie przeżył nikt oprócz niej oraz jej siostry Gloli, która obudziła się samotnie wśród sztywnych ciał. Wtedy też Glola została odnaleziona przez wilczą watahę, poznała nowych przyjaciół i zamieszkała w ich rodzinie. Gdy jednak czasy zaczęły się zmieniać, doznała czym jest głód i cierpienie, czym może być stado prowadzone łapą tyrana. Odeszła z watahy Katorgi. Nieznane ścieżki zaprowadziły ją do odległej krainy, gdzie spotkała wilczego starca - i tu rozpoczyna się właściwa historia, bowiem wilczur szukał spadkobiercy. Do Gloli tak więc rzekł: "Tu można założyć stado. Stado, które przetrwa wieki! Nigdy nikogo nie złapie tu susza, a ludzie nie mają tu dostępu. Trzeba jedynie pilnować Ognia, który ochrania całe stado i te tereny. Ale nie oddam ich byle komu! To musiałby być chyba jakiś bóg! I wiedz, że mam źródła, przyjaźnię się z boginią, która zna imiona wszystkich bogów i bogiń, więc mnie nie oszukasz. Jeśli taką jesteś, mów śmiało jak brzmi Twe imię, ale za kłamstwo czeka Cię śmierć." Młoda klacz, podsycona pięknymi opisami starca nie zastanawiała się długo i bez namysłu wyrzuciła z siebie słowa, których nie można było już cofnąć: "Jestem Wandessa. Wandessa, Pani Śmierci." Wilk zdumiał się. Zamknął oczy, a gdy je otworzył, zakrzyknął: "Więc witaj Wandesso, Pani Śmierci w Twoim stadzie, w najpiękniejszym stadzie - W STADZIE ŚMIERCI!". Wieść została rozniesiona po krainie przez wróżki i niedługo potem zaczęły gromadzić się zwierzęta. Słuchy doszły także do Wandessy, która przybyła przed oblicze siostry, żądając od niej wyjaśnień. Ostatecznie jednak zgodziła się przejąć stado i stać się jego nową, wspaniałą przywódczynią.
Powstanie i upadek królestwa
Stado Śmierci było jednym z piękniejszych stad, jakie ktoś mógł poznać. Podczas panowania Wandessy, na żyznych, obfitych terenach rosło z dnia na dzień, przyjmując w swe szeregi nowych członków. Wyznaczeni zostali Strażnicy, których zadaniem było pilnowanie Ognia, chroniącego stado. Choć z początku składało się jedynie z koni, Wandessa postanowiła to zmienić, dopuszczając istoty wszelkich gatunków. Gdy stado liczyło niemal pięćdziesiąt osób, postanowiono zmienić nazwę na Herd Of The Night, Stado Nocy. Wybrana została ósemka Wybrańców, których zadaniem była ochrona HOTN, gdy stado znalazło się w niebezpieczeństwie. Wybrańców czekało wiele prób i bitew. Wygrali walkę z ludźmi, wygrali z elfami zmieniającymi postać, jednak bitwę z gryfami i smokami przerwali. Smoki przez jakiś czas szydziły z nich i szykowały się do ataku, jednak wybrańcy się wycofali. Więc doszło do tego... Wandessa pogrążana przez liczniejszych wrogów musiała kapitulować i zawiesić stado. Nie mogła przypomnieć wybrańcom o misji oraz ich mocach, gdyż wiązała ją przysięga. A oni sami jakby zapomnieli. Stado żyło bez walki przez niemal trzy miesiące, a Wandessa została zamknięta w Komnacie Cierpień w Krainie Duchów. Nieśmiertelny koń miał już nigdy nie ujrzeć swego stada, domu i rodziny, którzy tylko dzięki jej poświęceniu mogli nadal żyć...
Stado upadło. Jednak zbłąkane zwierzęta nie chciały się poddać. Zebrały się ponownie, próbując odzyskać to, czym nazywały domem, nieświadome losu, jaki poniosła Wandessa. Jej siostra, Glola, założyła Herd Of The Fire, które jednakże szybko wygasło, jakby płomień w sercach zwierząt nie był jeszcze zbyt mocny, by płonąć jasno i długo. Niedługo później jednak spróbowano ponownie. Trzy samice - Aldieb, Venus i Revia znalazły tereny, gdzie postanowiły, że zbiorą chętne zwierzęta i stworzą stado - Stado Snów, Stado Marzeń, na cześć nieodpartej nadziei, że HOTN kiedyś powróci. Stado to pozostało bez przywódcy, a samice same nazywały siebie Opiekunkami.
Pewnego dnia do Herd Of The Dreams przybyła niespodziewana postać, błękitna klacz, władająca wielkimi mocami, z trudnym do wymówienia imieniem - Persewetenikchoritositomorolawijanora. Pojawiła się w HOTD, podając się za jedną z sióstr Natessy, kiedy członkowie zastanawiali się, jak można uratować ich przywódczynię Wandessę. Nie wystarczyło ją wskrzesić, musieli odbyć wędrówkę do innego świata. Klacz powołała nowe grono Wybrańców Stada i wyznaczyła im misje do wykonania. Okazała się jednak zdrajczynią, która wykorzystywała ich zdolności do własnych nikczemnych celów. W Krainie Duchów starła się z Natessą, która zwycięstwo przypłaciła własnym życiem. Jednak dzięki poświęceniu jej oraz Gold Fire - małej lisicy o walecznym sercu, Wybrańcom udało się uwolnić ich przywódczynię.
Pewnego dnia do Herd Of The Dreams przybyła niespodziewana postać, błękitna klacz, władająca wielkimi mocami, z trudnym do wymówienia imieniem - Persewetenikchoritositomorolawijanora. Pojawiła się w HOTD, podając się za jedną z sióstr Natessy, kiedy członkowie zastanawiali się, jak można uratować ich przywódczynię Wandessę. Nie wystarczyło ją wskrzesić, musieli odbyć wędrówkę do innego świata. Klacz powołała nowe grono Wybrańców Stada i wyznaczyła im misje do wykonania. Okazała się jednak zdrajczynią, która wykorzystywała ich zdolności do własnych nikczemnych celów. W Krainie Duchów starła się z Natessą, która zwycięstwo przypłaciła własnym życiem. Jednak dzięki poświęceniu jej oraz Gold Fire - małej lisicy o walecznym sercu, Wybrańcom udało się uwolnić ich przywódczynię.
Stado Nocy powróciło, a na jego czele znów stanęła Wandessa. Stado rosło w siłę, przyjmując w szeregi nowe pokolenia. Zwierzęta spędzały dni na wędrówkach i wyprawach, spotykając się wieczorami na polanie. Pojawił się zwyczaj cotygodniowych ognisk, na których bawiło się całe stado, organizując różnego rodzaju gry i zabawy. Poza życiem codziennym i zawiłościami rodzinnymi miały miejsce także bardziej znaczące wydarzenia. Jednym z nich była warta uwagi niespodziewana utarczka z ludźmi, co ciekawe - pochodzili oni z czasów prehistorycznych. Jak się później okazało, zostali oni przeniesieni w czasie przez demonicę Sanetille, która po tym wydarzeniu na zawsze została wypędzona z terenów Stada Nocy. Stado przeżyło także nalot kosmitów, które przybyły tu przez rozsiewaną błędnie plotkę o rzekomym przybyciu ich boga Hauru. Kilkoro z członków HOTN wylądowało nawet na jednym ze statków kosmicznych.
Czas mijał, a Wandessa coraz rzadziej pojawiała się osobiście między członkami stada, przekazując wiele obowiązków swej siostrze oraz zasłużonym, aż w końcu całkowicie usunęła się w cień, pozwalając, by jej miejsce zajęła Glola. Aż pewnego wiosennego dnia, w tajemniczych okolicznościach zniknął cały serwer HOTN, a my straciliśmy wszystkie nasze opowiadania, historie i komentarze z niemal trzyletniego okresu. Stado liczyło wtedy 95 osób. Miesiąc później blog został usunięty. Odnowienia powzięła się Aspeney, która wraz z resztą stada postanowiła przekonać Aldieb do zostania alphą - ta, zgodziła się, pod ich namowami.
Mimo przeciwności losu stado weszło w kolejną erę z nowymi siłami, nie tracąc wigoru i zapału, do dalszego rozwoju. Zaczęły jednak pojawiać się też nowe zagrożenia. Nieopodal terenów HOTN powstało miasto - w miejscu, gdzie niegdyś pojawili się prehistoryczni ludzie, a na terenach stada coraz częściej pojawiali się ludzie, którzy zbaczali ze znajomych ścieżek. Niektórzy z nich byli nieświadomi niezwykłości tego miejsca, jednak byli i tacy, którzy zdawali sobie sprawę z magicznych umiejętności zwierząt i postanowili wykorzystać je do własnych celów. Wtedy też Aldieb, ówczesna samica Alpha, wybrała się na zwiad, chcąc potwierdzić niepokojące pogłoski - została jednakże porwana przez naukowców, którzy czyhali na zwierzęta z HOTN. Rozpoczęła się wtedy misja, mająca na celu uratowanie alphy i innych porwanych zwierząt oraz pokonanie szalonych naukowców. Było to nie łatwe zadanie, podczas którego wielu poniosło dotkliwe straty, jednakże udało im powstrzymać organizację naukowców i odbić uwięzione stworzenia.
Po dwóch latach panowania Aldieb zrzekła się swego stanowiska, przekazując je w ręce Tiinkerbell, która jednakże prześladowana własnymi problemami, nie dała rady podźwignąć ciężaru obowiązku i w kilka miesięcy później opiekę nad stadem przejął Seth DeKairn. Wprowadził różne zmiany i usilnie starał się odbudować podupadające wcześniej stado; z różnych względów spotykał się też z krytyką i negatywnymi opiniami. Po pół roku, na drodze wyborów, alphą została wybrana Error Buen. Mniej więcej w tamtym okresie pojawił się złowróżbny omen, gdy niebo nad stadem przeciął ogromny kruk. Niedługo potem zwierzęta znalazły zagubioną ośmioletnią dziewczynkę, która wciąż na zmianę powtarzała o przeklętym szamanie i rzezi kruków...
Minęły kolejne miesiące. Las Śmierci spowity był przez Ciszę niemalże pół roku. Aldieb i Raksha wybrały się na misję, mającą na celu rozwiać nadnaturalne zjawisko, używając przy tym swych magicznych umiejętności i zdolności szamańskich. Okazało się, że w Lesie Śmierci zagościł demon, który żywił się magią, wysysał energię ze wszystkiego co żyło, spowijając las absolutną kopułą ciszy. Samice wywabiły go z puszczy i zmyślnie skierowały wprost w zastawioną pułapkę stworzoną z artefaktów o wielkiej mocy. Demon wybuchł nagromadzoną energią. Tą, którą ukradł z lasu, Aldieb zwróciła z powrotem na miejsce, natomiast energię Mroku, pochodzącą z jego wnętrza, wchłonęła Raksha, ratując tym samym stado przed zagładą.
Minął rok, kolejne zwierzęta opuszczały tereny Stada Nocy. Postanowiono znieść stanowisko Alphy, na rzecz trzyosobowej Rady Stada. Mijały kolejne miesiące, podczas których w Lesie Śmierci panowała coraz większa pustka, aż mogłoby się zdawać, że tereny zostały całkiem opuszczone. W dwa lata później kilkoro zwierząt postanowiło po raz kolejny podjąć się walki, przywrócić świetność stada, wybierając na swego przywódcę basiora imieniem Baru Saya. Stado ożyło na niemalże pół roku, nim wraz z nadejściem zimniejszych dni, znów zaczynało przymierać. Jednakże w grudniu nastąpiła wyjątkowa data - była to dziesiąta rocznica założenia Stada Nocy, która obudziła wśród HOTN'owców nostalgię, a polana rozbrzmiała głosami z dawna niewidzianych członków rodziny. Zaledwie w kilka dni później zwierzęta musiały się zmierzyć z nowymi dziwami, gdy rzucona została na nich groźba końca świata. Stoczona została walka z opętanymi przez mroczne moce krukami, które szukały jakoby tchnącego potężną energią Kamienia. W zbiegu okoliczności w tym samym momencie światu została przywrócona z martwych Aldieb. Dzięki niej oraz pomysłowości i waleczności innych osób (a przede wszystkim Gloli, Anaid i Setha) udało im się zażegnać zagrożenie i uratować świat przed zagładą. Po burzliwych wydarzeniach na terenach Stada Nocy znów zapanował spokój, a miesiąc później bez słowa wyjaśnienia zniknął Baru Saya, pozostawiając stado bez żadnej opieki. W tydzień później pozostałe zwierzęta zorganizowały Naradę Stadną, podczas której wybrana została nowa Rada Stada, składająca się z Aldieb, Setha, Tristana oraz Hiacynt.
Czas mijał, a Wandessa coraz rzadziej pojawiała się osobiście między członkami stada, przekazując wiele obowiązków swej siostrze oraz zasłużonym, aż w końcu całkowicie usunęła się w cień, pozwalając, by jej miejsce zajęła Glola. Aż pewnego wiosennego dnia, w tajemniczych okolicznościach zniknął cały serwer HOTN, a my straciliśmy wszystkie nasze opowiadania, historie i komentarze z niemal trzyletniego okresu. Stado liczyło wtedy 95 osób. Miesiąc później blog został usunięty. Odnowienia powzięła się Aspeney, która wraz z resztą stada postanowiła przekonać Aldieb do zostania alphą - ta, zgodziła się, pod ich namowami.
Mimo przeciwności losu stado weszło w kolejną erę z nowymi siłami, nie tracąc wigoru i zapału, do dalszego rozwoju. Zaczęły jednak pojawiać się też nowe zagrożenia. Nieopodal terenów HOTN powstało miasto - w miejscu, gdzie niegdyś pojawili się prehistoryczni ludzie, a na terenach stada coraz częściej pojawiali się ludzie, którzy zbaczali ze znajomych ścieżek. Niektórzy z nich byli nieświadomi niezwykłości tego miejsca, jednak byli i tacy, którzy zdawali sobie sprawę z magicznych umiejętności zwierząt i postanowili wykorzystać je do własnych celów. Wtedy też Aldieb, ówczesna samica Alpha, wybrała się na zwiad, chcąc potwierdzić niepokojące pogłoski - została jednakże porwana przez naukowców, którzy czyhali na zwierzęta z HOTN. Rozpoczęła się wtedy misja, mająca na celu uratowanie alphy i innych porwanych zwierząt oraz pokonanie szalonych naukowców. Było to nie łatwe zadanie, podczas którego wielu poniosło dotkliwe straty, jednakże udało im powstrzymać organizację naukowców i odbić uwięzione stworzenia.
Po dwóch latach panowania Aldieb zrzekła się swego stanowiska, przekazując je w ręce Tiinkerbell, która jednakże prześladowana własnymi problemami, nie dała rady podźwignąć ciężaru obowiązku i w kilka miesięcy później opiekę nad stadem przejął Seth DeKairn. Wprowadził różne zmiany i usilnie starał się odbudować podupadające wcześniej stado; z różnych względów spotykał się też z krytyką i negatywnymi opiniami. Po pół roku, na drodze wyborów, alphą została wybrana Error Buen. Mniej więcej w tamtym okresie pojawił się złowróżbny omen, gdy niebo nad stadem przeciął ogromny kruk. Niedługo potem zwierzęta znalazły zagubioną ośmioletnią dziewczynkę, która wciąż na zmianę powtarzała o przeklętym szamanie i rzezi kruków...
Minęły kolejne miesiące. Las Śmierci spowity był przez Ciszę niemalże pół roku. Aldieb i Raksha wybrały się na misję, mającą na celu rozwiać nadnaturalne zjawisko, używając przy tym swych magicznych umiejętności i zdolności szamańskich. Okazało się, że w Lesie Śmierci zagościł demon, który żywił się magią, wysysał energię ze wszystkiego co żyło, spowijając las absolutną kopułą ciszy. Samice wywabiły go z puszczy i zmyślnie skierowały wprost w zastawioną pułapkę stworzoną z artefaktów o wielkiej mocy. Demon wybuchł nagromadzoną energią. Tą, którą ukradł z lasu, Aldieb zwróciła z powrotem na miejsce, natomiast energię Mroku, pochodzącą z jego wnętrza, wchłonęła Raksha, ratując tym samym stado przed zagładą.
Minął rok, kolejne zwierzęta opuszczały tereny Stada Nocy. Postanowiono znieść stanowisko Alphy, na rzecz trzyosobowej Rady Stada. Mijały kolejne miesiące, podczas których w Lesie Śmierci panowała coraz większa pustka, aż mogłoby się zdawać, że tereny zostały całkiem opuszczone. W dwa lata później kilkoro zwierząt postanowiło po raz kolejny podjąć się walki, przywrócić świetność stada, wybierając na swego przywódcę basiora imieniem Baru Saya. Stado ożyło na niemalże pół roku, nim wraz z nadejściem zimniejszych dni, znów zaczynało przymierać. Jednakże w grudniu nastąpiła wyjątkowa data - była to dziesiąta rocznica założenia Stada Nocy, która obudziła wśród HOTN'owców nostalgię, a polana rozbrzmiała głosami z dawna niewidzianych członków rodziny. Zaledwie w kilka dni później zwierzęta musiały się zmierzyć z nowymi dziwami, gdy rzucona została na nich groźba końca świata. Stoczona została walka z opętanymi przez mroczne moce krukami, które szukały jakoby tchnącego potężną energią Kamienia. W zbiegu okoliczności w tym samym momencie światu została przywrócona z martwych Aldieb. Dzięki niej oraz pomysłowości i waleczności innych osób (a przede wszystkim Gloli, Anaid i Setha) udało im się zażegnać zagrożenie i uratować świat przed zagładą. Po burzliwych wydarzeniach na terenach Stada Nocy znów zapanował spokój, a miesiąc później bez słowa wyjaśnienia zniknął Baru Saya, pozostawiając stado bez żadnej opieki. W tydzień później pozostałe zwierzęta zorganizowały Naradę Stadną, podczas której wybrana została nowa Rada Stada, składająca się z Aldieb, Setha, Tristana oraz Hiacynt.
~Autor tekstu: Aldieb. Na podstawie: twórczości członków stada.
Fabuła
David Walker
Lata temu, w realiach dziewięciowiecznej Mercji – jednego z siedmiu państw heptarchii anglosaskiej, mieszkał człowiek znany jako David Walker. Przez innych postrzegany był jako wysłannik diabła, gdyż wierzył jedynie w potęgę świata snów – nie uznawał żadnych bóstw. W tych czasach jawne opowiadanie nocnych mar było zakazane, ponieważ świadczyły one o odwiedzaniu śniącego przez demoniczne istoty. Przez wiele lat David był prześladowany i poniżany za głoszenie swoich sennych fantazji. Szara rzeczywistość doprowadziła go do zaawansowanej depresji, pocieszenie znajdował jedynie w snach, toteż śnił jak najwięcej. Któregoś dnia ludzie z wioski postanowili zabić Davida. Ten ich uprzedził i w momencie, gdy jego dom był oblegany przez hołotę, poderżnął sobie gardło. Jego ciało zostało wyrzucone do morza.
Powstanie nowego świata i idea światów równoległych
Śmierć niekiedy definiuje się jako zaprzestanie istnienia w jednym świecie i rozpoczęcie nowego w innym. Tak stało się z Davidem. Na skutek wyboru, którego dokonał – poświęcił życie dla snów – powstał nowy świat, równoległy do naszego. Tam też David narodził się na nowo, przyjmując jednak inną powłokę cielesną, niż w świecie rzeczywistym, gdzie zginął.
Świat, w którym się zjawił był jednak chaotyczny. Walker postanowił uporządkować go i za pomocą pięciu żywiołów – magię, którą praktykował w świecie rzeczywistości ustanowił jako piąty żywioł – stworzył namiastkę świata, który teraz znamy. Choć świat ów przybrał odpowiedni kształt, to był pusty i pozbawiony kontrastów; nijaki. David postanowił więc zapełnić pustkowie istotami znanymi z legend: pojawiły się pierwsze smoki, karły, lodowe olbrzymy i trolle. Dla utrzymania równowagi Walker wprowadził elementy świata rzeczywistego: przeróżne ptaki, ssaki znane z łąk, lasów, pastwisk, owady, ryby. Wszystko po to, by utrzymać ład i harmonię.
Ostatecznie, nie mając lepszego wyjścia, Walker zdecydował się na sprowadzenie ze świata rzeczywistego ludzi, którzy pomogliby mu dokończyć jego dzieło.
Świat, w którym się zjawił był jednak chaotyczny. Walker postanowił uporządkować go i za pomocą pięciu żywiołów – magię, którą praktykował w świecie rzeczywistości ustanowił jako piąty żywioł – stworzył namiastkę świata, który teraz znamy. Choć świat ów przybrał odpowiedni kształt, to był pusty i pozbawiony kontrastów; nijaki. David postanowił więc zapełnić pustkowie istotami znanymi z legend: pojawiły się pierwsze smoki, karły, lodowe olbrzymy i trolle. Dla utrzymania równowagi Walker wprowadził elementy świata rzeczywistego: przeróżne ptaki, ssaki znane z łąk, lasów, pastwisk, owady, ryby. Wszystko po to, by utrzymać ład i harmonię.
Ostatecznie, nie mając lepszego wyjścia, Walker zdecydował się na sprowadzenie ze świata rzeczywistego ludzi, którzy pomogliby mu dokończyć jego dzieło.
Portal oraz ci, którzy mogą przezeń przejść – wybrańcy
Skutkiem ubocznym magii, która panoszyła się w Fantazji – świecie Walkera było powstanie Portalu, który do dziś pełni rolę łącznika między światem magii a rzeczywistością. Nie każdy może przejść przez Portal – pierwotnie warunkiem była wiara w magię oraz moc snów.
Twórca magicznego świata wybrał osiem osób z różnych zakątków świata. Każdą obserwował przez długi okres czasu, by upewnić się, że jest tą właściwą – wierzy w potęgę magiczną. Ponoć David na same obserwacje poświęcił około piętnastu lat swojego życia.
Wybrańców uświadomił o istnieniu świata magii, pokazał im też jak wywołać Portal. Każda z wybranych osób była inna, różniły ich: płeć, wiek, kolor skóry i przede wszystkim – kultura. Wybrańcy udoskonalili świat Davida, wprowadzając doń stworzenia występujące w ich kulturach i wierzeniach.
Twórca magicznego świata wybrał osiem osób z różnych zakątków świata. Każdą obserwował przez długi okres czasu, by upewnić się, że jest tą właściwą – wierzy w potęgę magiczną. Ponoć David na same obserwacje poświęcił około piętnastu lat swojego życia.
Wybrańców uświadomił o istnieniu świata magii, pokazał im też jak wywołać Portal. Każda z wybranych osób była inna, różniły ich: płeć, wiek, kolor skóry i przede wszystkim – kultura. Wybrańcy udoskonalili świat Davida, wprowadzając doń stworzenia występujące w ich kulturach i wierzeniach.
Historia wybrańców – zaludnienie krainy Fantazji
W zamian za pomoc w ukończeniu dzieła życia, David pozwolił Wybrańcom osiedlić się w nowym świecie. Początkowo zamieszkiwali oni w lesie, budując z pomocą magii niewielką wioskę, podczas gdy Walker wieńczył swoje dzieło wysokimi górami. Doszło do rozłamu między Wybrańcami – troje z nich pragnęło sprowadzić do Fantazji ludzi ze świata rzeczywistości. Było to zakazane, by zachować wyjątkowość świata magii, by nie został on zniszczony przez innych ludzi. Chikamatsu, Maria i Jean przeprowadzili przez portal blisko trzydzieści osób. Gdy Walker dowiedział się o tym, wszystkim Wybrańcom odebrał moc władania magią. Ukarał też sprowadzonych – raz do roku żądał od nich ofiary w postaci ośmioletniej dziewczynki. Sprawił on też, że przejście przez Portal stało się znacznie trudniejsze, należało zdobyć kilka artefaktów i stworzyć odpowiednie warunki.Rozpowszechnienie magii wśród ludzi – czarownice, wiedźmy, magowie
Mówi się, że dwójka Wybrańców postanowiła wstąpić w związek partnerski (prawdopodobnie Maria i Jean). Ponoć ich dzieci, Michele, Grace i Connor, wykazywały podstawowe zdolności magiczne. Michele została złożona w ofierze, gdy ukończyła ósmy rok życia. Potomstwo Grace także interesowało się magią i podobnie jak ona potrafiło opanować tę sztukę wskutek nauki. Okazało się, że zdolności te przekazywane są z rodzica na dziecko. Connor zginął podczas eksperymentu magicznego; mówi się, że zabiło go zaklęcie.Jest legenda mówiąca o powstaniu ras istot posługujących się magią.
Religia. Prześladowanie Odmieńców i powstanie Stowarzyszenia Nocy
Kara ustanowiona przez Davida przyczyniła się do postrzegania go jako boga. Nadano mu tytuł Jedynego Słusznego Pana. Początkowo miejscami kultu były ołtarze, gdzie nakreślona była postać Davida – człowieka bez głowy, czasem z krukiem na ramieniu; pojawiały się też podobizny mężczyzny z głową tego ptaka zamiast ludzkiej. Następnie zaczęto budować świątynie, z biegiem lat coraz bardziej okazałe. Ostatecznie za wzór typowej świątyni uznaje się budowlę gotycką, której przypory przypominały opadające ptasie skrzydła. Powstał kodeks, którego należało przestrzegać. Między innymi w kodeksie pojawił się punkt o nieinteresowaniu się magią. Posługujących się nią – zwanych Odmieńcami - należało spalić. Zakazano związków z osobami magicznymi. Zdolności magiczne uznawano za wykroczenie przeciwko Jedynemu Słusznemu Panu, gdyż tylko on jeden mógł trudzić się tą sztuką.
Odmieńcy zmuszeni byli do ukrywania swych umiejętności. Z czasem doszło do założenia Stowarzyszenia Nocy, które miało na celu zrzeszenie osób magicznych oraz zapewnienie im bezpieczeństwa, rozwijania umiejętności posługiwania się magią, jak i jej ukrywania. Na czele organizacji stanął domniemany potomek Connora, który z trójki rodzeństwa najbardziej zgłębiał tajniki sztuki magicznej. Główna siedziba Stowarzyszenia Nocy powstała w bryle Gór Szarych, leżących na dalekiej północy.
Odmieńcy zmuszeni byli do ukrywania swych umiejętności. Z czasem doszło do założenia Stowarzyszenia Nocy, które miało na celu zrzeszenie osób magicznych oraz zapewnienie im bezpieczeństwa, rozwijania umiejętności posługiwania się magią, jak i jej ukrywania. Na czele organizacji stanął domniemany potomek Connora, który z trójki rodzeństwa najbardziej zgłębiał tajniki sztuki magicznej. Główna siedziba Stowarzyszenia Nocy powstała w bryle Gór Szarych, leżących na dalekiej północy.
Realia krainy Fantazji
Skoro Fantazja jest światem równoległym, to mamy tutaj XXI wiek, lecz odmienny od tego w świecie rzeczywistym - ku niebu strzelają wieże zamków rodem ze średniowiecza, a jednocześnie spotkać można kilka koczowniczych plemion jak za wczesnych początków ludzkości; rozwój nie osiągnął tego z XXI wieku, aczkolwiek czasy docierają do wieku XVII - swój początek mają maszyny parowe (słynny steampunk, skoro panuje tu magia). Mimo tak różnorodnej mozaiki kulturowej panuje swoisty ład - przeważają czasy wieków średnich i Elżbiety I wraz z Kopernikiem, zjawiska pozostałych są sporadyczne.
Od czasu niewyjaśnionego zniknięcia Davida, powstało wiele ludzkich osad oraz miast, lecz i tak są one mniejszością w porównaniu z powierzchnią terenów niezamieszkałych, a nawet nieodwiedzanych przez ludzi.
Jednak w krainie Fantazji panuje niepokój, Równowaga została zakłócona. Mówi się, że Portal przestał działać prawidłowo i niektóre korzystające z niego osoby zniknęły. Ponoć naukowcy i fantaści ze świata rzeczywistego mają z tym jakiś związek – zmienili działanie Portalu i ten przenosi stworzenia do tajnych laboratoriów. Szamanka z górskiego plemienia głosi nadejście Jedynego Słusznego Pana, na niebie widziano ogromnego kruka. Wszystko wskazuje na powrót Davida. Nie wiadomo jakie ma zamiary.
Naszym zadaniem jest wywołanie Portalu i wysłanie doń ekspedycji, która zbada sprawę. Jakiś czas temu, ze względu na znikające stworzenia, został on zapieczętowany przez Stowarzyszenie Nocy bardzo silnym zaklęciem.
Od czasu niewyjaśnionego zniknięcia Davida, powstało wiele ludzkich osad oraz miast, lecz i tak są one mniejszością w porównaniu z powierzchnią terenów niezamieszkałych, a nawet nieodwiedzanych przez ludzi.
Jednak w krainie Fantazji panuje niepokój, Równowaga została zakłócona. Mówi się, że Portal przestał działać prawidłowo i niektóre korzystające z niego osoby zniknęły. Ponoć naukowcy i fantaści ze świata rzeczywistego mają z tym jakiś związek – zmienili działanie Portalu i ten przenosi stworzenia do tajnych laboratoriów. Szamanka z górskiego plemienia głosi nadejście Jedynego Słusznego Pana, na niebie widziano ogromnego kruka. Wszystko wskazuje na powrót Davida. Nie wiadomo jakie ma zamiary.
Naszym zadaniem jest wywołanie Portalu i wysłanie doń ekspedycji, która zbada sprawę. Jakiś czas temu, ze względu na znikające stworzenia, został on zapieczętowany przez Stowarzyszenie Nocy bardzo silnym zaklęciem.
Do wywołania przejścia należy zdobyć:
· Poroże Kirina,
· Fragment skorupy jeszcze niewyklutego Żmijoptaka,
· Łuski Węża Morskiego,
· Kolec grzbietowy smoka Norweskiego Kolczastego,
· Kilka włosów z grzywy Kelpie,
· Łzy Feniksa,
· Żebro Testrala,
· Szpony Bazyliszka,
· Pióra Hipogryfa,
Ponadto w Dzień Kary – rocznicę nałożenia przez Davida obowiązku składania ofiar, należy spalić osiem kruków oraz ośmioletnią, magiczną dziewczynkę.
Całemu zdarzeniu musi towarzyszyć Fuzja – kobieta-dżin, o wyjątkowo kapryśnym charakterze. Jej została powierzona tajemnica połączenia powyższych składników i ofiar. Ponoć lampa z Fuzją spoczywa w podziemiach siedziby Stowarzyszenia Nocy, w ogromnej sali wypełnionej wodą, gdzie artefaktu strzeże nader inteligentny ogromny węgorz imieniem Falgrim.
· Poroże Kirina,
· Fragment skorupy jeszcze niewyklutego Żmijoptaka,
· Łuski Węża Morskiego,
· Kolec grzbietowy smoka Norweskiego Kolczastego,
· Kilka włosów z grzywy Kelpie,
· Łzy Feniksa,
· Żebro Testrala,
· Szpony Bazyliszka,
· Pióra Hipogryfa,
Ponadto w Dzień Kary – rocznicę nałożenia przez Davida obowiązku składania ofiar, należy spalić osiem kruków oraz ośmioletnią, magiczną dziewczynkę.
Całemu zdarzeniu musi towarzyszyć Fuzja – kobieta-dżin, o wyjątkowo kapryśnym charakterze. Jej została powierzona tajemnica połączenia powyższych składników i ofiar. Ponoć lampa z Fuzją spoczywa w podziemiach siedziby Stowarzyszenia Nocy, w ogromnej sali wypełnionej wodą, gdzie artefaktu strzeże nader inteligentny ogromny węgorz imieniem Falgrim.
Ciekawostki:
- Powiadają, że David miał na utrzymaniu kruka imieniem Somnus. Ludzie wierzyli, iż nocą kruk osiągał ogromne rozmiary, a chłopak dosiadał go i w ten sposób wędrował po świecie. Ponoć tuż przed popełnieniem samobójstwa David podpalił Somnusa, który wyleciał przez okno. Ludzie uznali go za piekielną duszę chłopaka.
- Portal, który stworzył David może pojawić się w dowolnym miejscu na ziemi. Sztuką jest stworzenie odpowiednich warunków i posiadanie kwalifikacji do wywołania go.
- Jedynym miejscem, gdzie Portal nie może pojawić się w realnym świecie jest Wyżyna Tybetańska. Nie wiadomo dlaczego.
- Ponoć w każdym zakątku Fantazji można odnaleźć stare rzeźby i symbole przedstawiające człowieka bez głowy.
- Gdzieś w górach istnieje wioska, której mieszkańcy raz do roku spalają kruka w ofierze Jedynemu Słusznemu Panu.
- Fuzja niegdyś była Odmieńcem, lecz przez własną głupotę stała się więźniem lampy swojej babki.
- Falgrim, choć powszechnie uznawany za samca, jest w rzeczywistości samicą i nosi w swym ciele trzy jaja.
~Autor i pomysłodawca tekstu: Lisbeth
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz